Космическа програма на Македония

От Оксипедия
Македонски ракетни инженери се отдалечават от ракетата-носител Сашко Кедев-1, минути преди да бъде изстреляна

Космическата програма на Македония (КПМ) е тайна космическа програма, тайно прикрита от тайните служби на други държави (т.е., тези, откраднали постиженията на КПМ). КПМ е неизвестна с първото изстрелване на космически спътник.

Подготовка[редактиране]

През 1946 в Скопие е решено, че македонците не само ще бъдат първото менте на българите като нация, но и ще бъдат първата нация, изстреляла обект в необятните дебри на Космоса. Работата по проекта започва моментално. Край Близанско (верно бе, наистина има такова село, потърсете го в Гугъл) е построен инженерен център с трима души персонал, а край Гнилеж (също не се ебавам) - завод за ракети. Самият спътник е създаден в Скопския завод за полупроводникова техника и чорапи от биволска кожа, и е наречен на световно неизвестния български революционер с централноафриканско самосъзнание Петко Цирковски (родом от Гевгелийски). В рамките на 5 години е завършена работата по самата ракета, усвоено е производството на горивото "Ямболска гроздова", и са подготвени приборите за спътника:

  • Лъжица за улавяне на космическата радиация;
  • Метална чиния с флорални мотиви за приемане и предаване на радиосигнали;
  • Вилица за отблъскване на шиптъри, ако спътникът прелети на Албания и бъде направен опит да се свали;
  • Дупки за олекотяване;
  • Касетка на Хитачи с македонски патриотични песни;
  • Македонско знаме

През 1952 ракетата е поставена на стартовата площадка, а спътникът - запечатан в третата ѝ степен. Целокупният македонски народ гледа по телевизора (по един във всяко село), чака и се тресе - дали от напрежение, или защото им се сере, или пък защото им се сере от напрежение, не знам.

Изстрелване[редактиране]

Спътникът Петко Цирковски, вече в космическото пространство. Видян през увеличителния телескоп на института за астрономия и овчарски науки "Цецо Чушката", Скопие

След окончателното приключване на подготовката, започва предстартово броене, което трябва да продължи 20 часа. Броенето обаче е отменено, защото говорителят е изреждал числата на български. Отнема им 2 години да намерят човек, който да може да брои на македонски (трудно е, и аз не знам как се брои на македонски, че па и наобратно). Още две години чакане и / или стискане.

В началото на 1954 в 8:00 часа сутринта Скопско време ракетата Сашко Кедев-1 полита към небето от космодрума край Близанско. Осем минути след това спътникът Петко Цирковски успешно влиза в орбита и започва да предава данни и телеметрия - последното под формата на "Градил Илия Килия".

Реакции[редактиране]

  • Usflag.jpg САЩ - президентът на САЩ Обак Барама изразява "дълбока загриженост относно дръзката педерестия на Македония и призовава за санкции и изпит по математика".
  • СССР.png СССР - Сталин е мъртъв вече от една година и май много не го ебе.
  • Китай.jpg Китай - китайският ръководител Мао Дзедун е сърдит, че македонският спътник не спомага по никакъв начин за премахване на неприятния му цирей, и решава да организира масова кампания - "900 милиона китайци на революционен поход с величествена социалистическа идея за изграждане на славна кула от хора към Космоса, и по-точно омразното място в космическото пространство над Шанхай, през което всеки ден минава бандитският спътник на македонските агресори, с намерението да хванем последния и да го метнем по травеститите на остров Тайван". Кампанията пропада, заради падането на въпросната кула върху Япония. Оттогава насам Япония също страда от проблеми с пренаселването. Китай също така прави и неуспешен опит да свали спътника с гигантска краставица.
  • Albania flag.jpg Албания - албанският ръководител Енвер Ходжа, който е и много голям фен на Мао, решава да се насере.

Засекретяване[редактиране]

СССР, Китай и САЩ се споразумяват да засекретят изстрелването на спътника. САЩ го свалят с (нормална) ракета, въпреки яростната вилицова защита, а Китай убеждава американците да не казват на никого за краставицата. СССР намира частите от сваления спътник, сглобяват го, слагат му четири метални пръчки и го изстрелват през 1957 под звучното ново име "Спутник".